ຂຸດຄົ້ນ-ປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດ
ການຂຸດຄົ້ນແຮ່ທາດ ໝາຍເຖິງ ການຂຸດຄົ້ນເອົາແຮ່ທາດທີ່ຢູ່ໃຕ້ດິນ ແລະ ເບື້ອງເທິງໜ້າດິນ ເພື່ອຕອບສະໜອງໃຫ້ແກ່ວຽກງານວິສະວະກໍາການປຸງແຕ່ງແຮ່ໃຫ້ມີຄຸນນະພາບສູງຂຶ້ນ ເຊິ່ງມີຄວາມສໍາຄັນຕໍ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ໃນຂົງເຂດອຸດສາຫະກໍາບໍ່ແຮ່ທີ່ກໍາລັງຂະຫຍາຍຕົວ. ປະຈຸບັນ ຂະແໜງບໍ່ແຮ່ ມີຄວາມຕ້ອງການ ນາຍຊ່າງເຕັກນິກທີ່ມີຄວາມຊໍານານ ແລະ ຄວາມຮູ້ ໂດຍສະເພາະວິຊາການ ຂຸດຄົ້ນແຮ່ທາດ ແລະ ປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດ ເພື່ອຕອບສະໜອງໃຫ້ແກ່ຂະແໜງດັ່ງກ່າວ.
ຂະແໜງຂຸດຄົ້ນແຮ່ທາດ ແມ່ນຂະແໜງໜຶ່ງທີ່ສັງກັດພາກວິຊາ ຂຸດຄົ້ນ-ປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດ ເຊິ່ງສຶກສາກ່ຽວກັບ ທໍລະນີ ສາດຂອງແຮ່ທາດທາງດ້ານຟິຊິກ ແລະ ເຄມີ, ການກໍາເນີດຂອງຫີນ ແລະ ແຮ່ທາດຕ່າງໆໃນທໍາມະຊາດ ແລະ ຂະບວນການປ່ຽນແປງຂອງໂລກ. ນອກຈາກນີ້ ຍັງໄດ້ຮຽນຮູ້ພື້ນຖານກ່ຽວກັບການຂຸດຄົ້ນ, ເຄື່ອງຈັກອຸປະກອນທີ່ໃຊ້ໃນການຂຸດຄົ້ນ ແລະ ຮູບແບບວິທີການຂຸດຄົ້ນແຮ່ທາດຕ່າງໆໃນທໍາມະຊາດ.
ວິທີການສິດສອນ ປະກອບມີທັງພາກທິດສະດີ ແລະ ປະຕິບັດຕົວຈິງ. ທາງພາກທິດສະດີ ຈະສຶກສາກ່ຽວກັບພາວະການຄົງຕົວຂອງແຮ່ທາດ, ປະລິມານແຮ່ທາດ ແລະ ເນື້ອແຮ່ທາດໃນທໍາມະຊາດ, ຂະບວນການປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດ, ການແຍກແຮ່ທາດດ້ວຍວິທີຕ່າງໆ ແລະ ມີພາກປະຕິບັດຕົວຈິງຢູ່ຕາມໂຮງງານປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດໃນທົ່ວປະເທດ.
ຄວາມຮູ້ພື້ນຖານ ເຄມີສາດ ໂດຍສະເພາະແມ່ນ ເຄມີຟິຊິກ, ເຄມີອົງຄະທາດ ແລະ ເຄມີອະນົງຄະທາດ; ດ້ານພູມສາດ, ຄະນິດສາດ ແລະ ພາສາຕ່າງປະເທດ. ເປັນຄົນ ມັກຄວາມທ້າທາຍ, ຊອກຫາຄວາມຮູ້ໃໝ່ໆ, ມັກພະຈົນໄພ, ມັກການວິເຄາະ-ວິໄຈທາງດ້ານເຄມີ; ມີຄວາມສົນໃຈພິເສດໃນການສຶກສາກ່ຽວກັບ ທາດເຄມີທີ່ປະກອບຢູ່ໃນດິນ, ຫີນ ແລະ ແຮ່ທາດຕ່າງໆ.
ຮູ້ໄດ້ຄຸນລັກສະນະໂຄງປະກອບສ້າງທາງດ້ານອາຕອມຂອງຫີນ ແລະ ແຮ່ທາດໃນທໍາມະຊາດ, ການກໍາເນີດໂລກ, ຂະບວນການວິວັດຂອງຫີນ ແລະ ແຮ່ໃນແຕ່ລະຍຸກສະໄໝ; ສາມາດປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດໃນລະດັບຂັ້ນພື້ນຖານ; ຈໍາແນກ ແລະ ຮູ້ນໍາໃຊ້ບັນດາທາດເຄມີຕ່າງໆເຂົ້າໃນຂະບວນການປຸງແຕ່ງແຮ່ ແລະ ການແຍກແຮ່ທາດ; ຮູ້ວິທີການປ້ອງກັນຜົນກະທົບທາງດ້ານສິ່ງແວດລ້ອມໃນລະດັບຂັ້ນພື້ນຖານ; ແລະ ຮູ້ນໍາໃຊ້ເຄື່ອງຈັກອຸປະກອນການປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດ.
ຕົວຢ່າງລາຍຊື່ວິຊາລະບົບ 12+2+1,5
ໝວດວິຊາຄວາມຮູ້ພື້ນຖານວິຊາສະເພາະ
- ຄອມພິວເຕີວິສະວະກໍາ
- ເຕັກນິກກົນຈັກ
- ທິດສະດີພື້ນຖານເອເລັກໂຕນິກ
- ພື້ນຖານວັດແທກ
ໝວດວິຊາສະເພາະ
- ພື້ນຖານທໍລະນີສາດ
- ປຸງແຕ່ງແຮ່
- ແຮ່ທາດ, ສີລະສາດ
- ເຈາະສໍາຫຼວດ
- ວິທີທາງທໍລະນີຟີຊິກ
- ວຽກງານຂຸດຄົ້ນ
- ຊອກຄົ້ນ ແລະ ສ້າງແຜນທີ່
- ເຄື່ອງຈັກຂຸດຄົ້ນ
- ເຈາະຊີລະເບີດ
- ເສດຖະກິດ
- ຂົນສົ່ງ ແລະ ສາງເກັບມ້ຽນ
- ກົດໝາຍບໍ່ແຮ່
- ເຕັກນິກປ້ອງກັນໄພແຮງງານ
Leave A Comment