ສາທາລະນະສຸກສາດ
ສາທາລະນະສຸກສາດ ໝາຍເຖິງ ການປະເມີນ, ວາງແຜນ, ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໂຄງການເພື່ອກວດສອບ ຕິດຕາມ ແລະ ຄວບຄຸມປັດໄຈທາງດ້ານສິ່ງແວດລ້ອມ ຊຶ່ງອາດມີຜົນຕໍ່ສຸຂະພາບ, ເພື່ອຮັບປະກັນສະພາບບ່ອນເຮັດວຽກທີ່ມີຄວາມປອດໄພຕໍ່ສຸຂະພາບ, ແລະ ເພື່ອປ້ອງກັນພະຍາດ ແລະ ການບາດເຈັບ ທີ່ມີສາເຫດມາຈາກສານເຄມີ, ຮ່າງກາຍ, ລັງສີ ແລະ ສານຊີວະພາບຕ່າງໆ ຫຼື ປັດໄຈຕ່າງໆ ທີ່ບໍ່ເໝາະສົມກັບຮ່າງກາຍມະນຸດ.
ສາຂານີ້ຮຽນຮູ້ກ່ຽວກັບ ການກວດກາ, ການຄຸ້ມຄອງ ວຽກງານລະບາດວິທະຍາ ແລະ ອະນາໄມຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ອະນາໄມອາຫານ, ໂພຊະນາການ, ອະນາໄມເດັກ – ໄວໜຸ່ມ ແລະ ອະນາໄມສິ່ງແວດລ້ອມໃນຂົງເຂດຕ່າງໆ: ໂຮງງານອຸດສາຫະກຳ, ກະສິກຳ, ໂຮງໝໍ, ໂຮງຮຽນ, ໂຮງແຮມ, ຮ້ານອາຫານ ແລະ ຕະຫຼາດ. ນອກຈາກນີ້, ກໍຮຽນກ່ຽວກັບ ການກັນພະຍາດ, ຕ້ານພະຍາດ, ຄວບຄຸມພະຍາດຊຶມເຊື້ອ ແລະ ຕິດຕໍ່, ສຸຂະສຶກສາ ແລະ ສົ່ງເສີມສຸຂະພາບໂດຍເນັ້ນການມີສ່ວນຮ່ວມຂອງຊຸມຊົນ.
ມີການສິດສອນພາກທິດສະດີໃນຮູບແບບບັນລະຍາຍ ແລະ ປະຕິບັດຕົວຈິງຢູ່ຫ້ອງທົດລອງໂດຍມີອາຈານປະຈຳວິຊາເປັນຜູ້ນຳພາ. ນອກຈາກນີ້, ຍັງໄດ້ລົງເຝິກງານຢູ່ໂຮງໝໍ ສຶກສາວຽກງານຕົວຈິງກ່ຽວກັບການໃຫ້ສຸຂະສຶກສາແກ່ຄົນເຈັບ, ການຄວບຄຸມ ແລະ ປ້ອງກັນພະຍາດ, ການອະນາໄມສະພາບແວດລ້ອມໃນໂຮງໝໍ ແລະ ອື່ນໆ. ຫຼັງຈາກນັ້ນ, ກໍໄດ້ລົງເຮັດວຽກກັບຊຸມຊົນ ເຊັ່ນ: ຄົ້ນຫາພະຍາດທີ່ເປັນບຸລິມະສິດ ແລ້ວໃຫ້ສຸຂະສຶກສາແກ່ປະຊາຊົນ, ນຳພາອະນາໄມສະພາບແວດລ້ອມ ແລະ ອື່ນໆ.
ມີທັກສະວິຊາການ ເພື່ອຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ, ຕິດຕາມວຽກງານປ້ອງກັນສຸຂະພາບ, ສຸຂະສຶກສາ, ສົ່ງເສີມສຸຂະພາບ, ສຸຂະອະນາໄມຂອງອາຫານ ແລະ ໂພຊະນາການ. ປິ່ນປົວສຸຂະພາບຂັ້ນຕົ້ນ ແລະ ສົ່ງຕໍ່ຄົນເຈັບໄປໂຮງໝໍທີ່ເໝາະສົມ, ກວດກາດ້ານສຸຂະອະນາໄມ ແລະ ປຸກລະດົມປະຊາຊົນໃຫ້ປະກອບສ່ວນໃນການຮັກສາສິ່ງແວດລ້ອມ.
- ພາສາອັງກິດທາງການແພດ
- ກາຍະວິພາກສາດ
- ສະລີລະວິທະຍາ
- ຊີວະວິທະຍາທາງການແພດ
- ຊີວະ-ເຄມີສາດ
- ສຸຂະພາບຈິດ
- ໂອສົດວິທະຍາ
- ການແພດພື້ນເມືອງ
- ອາການສາດ
- ປະຖົມພະຍາບານ
- ການພະຍາບານພື້ນຖານ
- ຟິຊິກສາດທາງການແພດ
- ວິທີວິທະຍາຂອງການຄົ້ນຄວ້າ
- ລະບາດວິທະຍາ
- ສັກຢາກັນພະຍາດວິທະຍາ
- ອະນາໄມສ່ວນບຸກຄົນ
- ອະນາໄມສິ່ງແວດລ້ອມ
- ການກວດກາອະນາໄມເດັກ ແລະ ໄວໜຸ່ມ
- ການກວດກາອາຊີວະອະນາໄມ
- ອະນາໄມອາຫານ
- ໂພຊະນາການເພື່ອສຸຂະພາບ
- ການກວດກາ ແລະ ຄວບຄຸມການຕິດເຊື້ອໃນໂຮງໝໍ
- ການຄຸ້ມຄອງບໍລິຫານສາທາລະນະສຸກ
- ການວາງແຜນສາທາລະນະສຸກ
- ສຸຂະສຶກສາ ແລະ ການໃຫ້ຄຳປຶກສາ
- ເວຊສາດຊຸມຊົນ
- ຂໍ້ມູນສາທາລະນະສຸກ
- ພາວະຜູ້ນຳ
- ພິດວິທະຍາ
- ສຸຂະພາບໄວຈະເລີນພັນ
- ການຄວບຄຸມພະຍາດ ແລະ ການຕ້ານພະຍາດ
- ການວາງແຜນຄອບຄົວ
- ພຶດຕິກຳສາດ
Leave A Comment